Tijd voor jezelf

 

In deze tijden je hoofd en hart alert en openhouden om ook een positieve drager van verandering te zijn: dat is geen sinecure. Dan is het uiterst belangrijk en waardevol om goed voor jezelf te zorgen.

Gelukkig zien we dat we nu in een tijdperk leven waar meditatie en ‘mindfullnes’ leven steeds gewoner is geworden. Sterker nog, wetenschappelijk is bewezen dat het uiterst gezond is om dagelijks te mediteren. De kunst is vervolgens om deze oefeningen in je dagelijks leven toe te passen, dat het een ondersteunende gewoonte voor je wordt.

Door de jaren heen zijn er heel veel oefeningen inspiratief vrijgegeven. Om een beeld te krijgen, vind je hieronder een paar basis-oefeningen en wat uitleg over het waarom van de oefeningen. Even naar beneden scrollen!

Heb je een druk hoofd en ligt er veel op je bord, dan is 3 keer per dag een verstilling inbouwen van harte aanbevolen! Dat kan een korte meditatie zijn of een ommetje in de natuur: als je maar even stil kunt worden.

Wakker worden

is een grote gave van bewustzijn,

daar hij die wakker is

bovengemiddeld zichzelf en anderen

waar-neemt.

Oefeningen

Meditatie-oefening

Meditatie oefening op basis van het herbalanceren van de vrouwelijke en mannelijke energie.

artist stone piles

Deze oefening helpt bij het her-balanceren van de vrouwelijke en mannelijke energie en bij het vinden van evenwichtige verstilling. Je kunt de oefening doen terwijl je luistert. Of je leest de oefening een paar keer door en dan doe je hem in stilte voor jezelf.

 

Lees Oefening

Belang van stilte oefeningen en uitleg over de tong-oefening.

by Marieke de Vrij

Hoe bescherm je jezelf tegen teveel indrukken, waardoor je doelloos wordt?

by Marieke de Vrij

Meditatie-oefening

‘Voor totale ontspanning’.

relaxed gorilla

Doel van deze oefening is om tot een diepere, totale ontspanning te komen en vertrouwen te herstellen in je eigenheid. Maar ook in de ondersteuning die er voor je is. Je kunt de oefening doen terwijl je luistert. Of je leest de oefening een paar keer door en dan doe je hem in stilte voor jezelf.

 

Lees Oefening